Mikulov, 608374535, phejl@lednice.org, Lednicko-valtický areál, Pálava, zámek, vinné sklepy, víno, ubytování, penziony, hotely, restaurace, atrakce, salety, Svatý Kopeček, město, památky, okolí, soukromí, akce, mapa, otevírací doba
Mikulov, Lednicko-valtický areál, Pálava, zámek, vinné sklepy, víno, ubytování, penziony, hotely, restaurace, atrakce, salety, Reistna, Hraniční zámeček, město, okolí, soukromí, podzemí, akce, salon vín, mapa, otevírací doba

Mikulov
Vinaři, výrobci vína

vinaři a výrobci vína - seznamy a kontakty

Výroba a prodej vína
(vinaři, vinohrady, vinařství, pěstování, výrobci, distribuce...)

Vinařství Turold Vinařství Turold - je rodinná firma navazující na tradiční vinařství Miroslava Sáčka, které bylo založeno v roce 1992 a zaregistrováno pod ochrannou známkou TUROLD MIKULOV. Roční produkce představuje objem cca 100000 litrů vína a je zaměřena především na vína jakostní a vína přívlastková, která jsou z větší části lahvována a z části prodávána jako sudová. Za úspěchem firmy stojí spojení starobylých a moderních technologií výroby vína, které pochází převážně z mikulovských a velkopavlovických vinic. O kvalitě vín svědčí mnoho úspěchů a ocenění na domácích i mezinárodních výstavách. Ochutnávka a konzumace vín s občerstvením v reprezentační vinotéce. K dispozici je též náš penzion a půjčovna kol. Přístup: z náměstí doleva nahoru ulicí Brněnskou, po cca 300 m odbočte doprava nahoru ulicí Gagarinovou; z ulice 28. října (spojnice Brno-Vídeň) na křižovatce před Mikulovem odbočte doleva šikmo nahoru ulicí Brněnskou, po cca 400 m odbočte doleva nahoru ulicí Gagarinovou; při příjezdu od Pavlova odbočte doprava ulicí Hliniště a pokračujte rovně ulicí Gagarinovou. Viz též kapacity, otevírací doby a ceny, foto, mapa, penzion, vinotéka a půjčovna. Tel.: 776130192, 777134245, e-mail: posta@turold-mikulov.cz.
Víno Šimák Víno Šimák - Vážení přátelé dobrého vína, dovoluji si předstvit stránky rodinné firmy Víno Šimák z Mikulova na Moravě. Tradici pěstování révy vinné - (vitis vinifera) a výroby vína v naší rodině založil v roce 1930 v malebné vesničce Horní Věstonice děda Ladislav Lekavý. K výraznému rozvoji firmy pak dochází po roce 1989. Větší část viničních tratí se nachází v katastru obce Horní Věstonice na úpatí Pálavy a část přímo v Mikulově. Víno vyrábíme ve vinném sklepě nad Horními Věstonicemi. Naši předkové měli šťastnou ruku při výběru jižních svahů, což společně s příznivými klimatickými podmínkami krajiny pod Pálavou umožňuje pěstovat hrozny pro výrobu vína té nejvyšší kvality. Zaměřujeme se především na kvalitní přívlastková vína. Naše vína můžete ochutnat přímo v Mikulově a to ve vinném sklepě U Maršála a v Restauraci Pod radnicí. Zde se od zkušených someliérů také dozvíte vše, co souvisí s pěstováním révy vinné a výrobou vína např. co jsou to odrůdová a přívlastková vína, jaké používáme technologie při ošetřování révy vinné i při vlastní výrobě vína atd. Přístup do Vinného sklepa U Maršála: z dolního konce náměstí jděte dolů ulicí Svobody, až vyjdete na ulici Koněvovu je náš vinný sklep přímo před Vámi. Viz též kapacity, otevírací doby a ceny, foto, mapa, Restaurace Pod radnicí a Vinný sklep U Maršála. Tel.: 519 51 02 02, 777 065 748, e-mail: simak.jiri@iol.cz.
Vinařství Milan Kosík Vinařství Milan Kosík -Naše rodinné vinařství vychází z dlouholeté vinařské tradice. Základem je postupná výsadba mladých vinic. Vinařství je založeno na malém zatížení keřů, šetrném přístupu k přírodě a maximálním omezení chemických prostředků. Základní předpoklad výroby vín a jejich pěstování přátelskou cestou vůči životnímu prostředí s důrazem na minimalizaci syntetických hnojiv a pesticidů je docílení vysoké kvality hroznů. Obhospodařujeme téměř 9 hektarů vlastních vinic v okolí známé vinařské obce Perná. Výroba vína je založena na moderní technologii, jemném a rychlém zpracování zdravých hroznů, minimálním přístupu vzduchu a zakvášení čistou kulturou kvasinek. Vinařství Milan Kosík vyrábí kvalitní jakostní i přívlastková vína. Úspěchy: Veltlínské zelené, ledové 2004 - Zlatá medaile na Výstavě šampionů v Mikulove 2007, Ryzlink vlašský, Výběr z cibéb 2008 - Zlatá medaile na Výstavě vín - šampionů v Mikulově 2009, Cabernet sauvignon, Ledové víno 2008 - Vítěz speciálních vín na výstavě vín v Perné 2009. Přijďte ochutnat. Přístup: Perná, ze silnice Brno - Vídeň odbočte cca 6 km za Mušovskými jezery doleva nahoru; ze silnice Pavlov - Klentnice odbočte směrem dolů; středem Perné vyjeďte skoro až nahoru a poté odbočte vpravo. Viz též kapacity, otevírací doby a ceny, foto, mapa, penzion a vinný sklep. Tel.: 724795964, 721 807 951, e-mail: kosik.vinarstvi@email.cz.
Penzion a vinařství U Maňáků Vinařství U Maňáků - Rodinné vinařství a penzion u Maňáků se nachází v malebné obci Perná, na úpatí Pálavy, v klidu překrásných vápencových skal, uprostřed bohatých vinohradů. Vinařstvím se zabýváme od roku 1989. Láska k vínu a tradiční šetrné zpracování nám dovoluje spolu s osobitým charakterem pěstovaných hroznů dělat svěží vína vysoké kvality a plné chuti. Přijměte pozvání do světa harmonické chuti, vyzrálé plnosti, jemné kořenitosti, šťavnaté svěžesti a osobité vůně. Dovolte nám, abychom Vám naservírovali Velmi Intenzivní Prožitek, to jsou vína z nové kolekce našeho rodinného vinařství GENIUS VITIS®. Připravíme Vám Setkání s vínem - příjemné posezení s prohlídkou sklepů, řízenou degustací či ochutnávkou vín, bohatou hostinou a to vše za doprovodu cimbálové muziky. Ideální příležitost pro firemní akce nebo školení i pro přátelská setkání a rodinné oslavy. Přístup: Perná, ze silnice Brno - Vídeň odbočte cca 6 km za Mušovskými jezery doleva nahoru; ze silnice Pavlov - Klentnice odbočte směrem dolů; středem Perné vyjeďte skoro až nahoru, náš penzion je před Vámi. Viz též kapacity, otevírací doby a ceny, foto, mapa, penzion a vinný sklep. Tel.: 739379912, 739379865, e-mail: Manak.Josef@seznam.cz.
Vinařství Kosek Vinařství Kosek - Naše vinice jsou v nejlepších viničních tratích Mikulova, který byl a je jedním z nejvýznamnějších vinařských center. Historie našeho rodinného vinařství sahá do padesátých let minulého století. Vždy jsme se snažili nabídnout zákazníkům výbornou kvalitu vína z vlastní produkce hroznů, které pěstujeme na ploše 7 ha v systému integrované produkce. Na vína poskytujeme záruku po dobu 6 měsíců od data dodání (při skladování v odpovídajících podmínkách). Stálým zákazníkům poskytujeme množstevní slevu. Sklepní hospodářství je vybaveno moderní technologií s dostatečnou kapacitou. Bílá vína kvasí v nerezových tancích a červené vína po kvašení v kvasných kádích zrají v dřevěných sudech. Po lahvování zrají vína v ležáckých sklepích. Našim cílem je vytvořit přírodní produkt. Provozujeme též internetový obchod s našimi víny. Přístup: z náměstí dolů, na křižovatce odbočte doleva ulicí Komenského, poté rovně navazující ulicí Vídeňskou, po cca 800 m odbočte doprava dolů (opět ulicí Vídeňskou), vinařství je po 30 m na levé straně; z ulice 28. října (spojnice Brno-Vídeň) odbočte na poslední křižovatce v Mikulově (před benzínkou a casinem) doleva vzhůru, po cca 400 m opět odbočte doleva ulicí Vídeňskou a poté pokračujte skoro až k horní křižovatce. Viz též kapacity, otevírací doby a ceny, foto, mapa a Vinařský dvůr. Tel.: 731458753, 777097666, e-mail: vinokosek@tiscali.cz.
Vinné sklepy Valtice, a.s. Vinné sklepy Valtice, a.s. - Valvin Dominium, vína z hlavního města vína, největší výrobce vín v České republice, tradiční liechtensteinské sklepy, Křížový sklep (v areálu firmy, největší vinný sklep v České republice, založen v roce 1640, kapacita 1 milion litrů vína, prohlídky a degustace na objednávku), Zámecký sklep (na zámku Valtice, založen v roce 1430, kapacita 700 tisíc litrů vína, veřejně přístupný), degustační salon, pergola firmy, prodejna vín, burčák. Přístup: z Lednice po silnici do Valtic, 8 km, dále pěšky z náměstí ulicí na jih směrem k vyhlídkové plošině Reistna, po 300 metrech odbočte doprava nahoru, autem směrem na hraniční přechod Úvaly/Schrattenberg, na konci Valtic odbočte po silnici doleva dolů. Viz též mapa.
Zemědělské družstvo Sedlec Sedlecká vína - Zemědělské družstvo Sedlec, naše víno pila královna Alžběta, proslulá lahodná vína, šlechtěná sluncem, které se opírá do Pálavských kopců a odráží od hladiny rybníka Nesyt, vína jsou odrůdově typická, lehká, suchá, svěží a chuťově čistá, jakostní vína a vína s přívlastkem (výběr z hroznů, výběr z bobulí, ledové víno, slámové víno), vínko na dnešní večer, pro zítřejší večer i pro slavnostní příležitosti, ochutnávky, pohoštění, akce, prodej, areál, břeh rybníku Nesyt, posezení pod pergolou, krásný výhled, vinohrady, rybník Nesyt (největší moravský rybník, druhý největší rybník v České republice), údolí Nesytu, ptačí rezervace, květiny, trávník, dětské hřiště (pískoviště, houpačky, skluzavka, provazový žebřík, dřevěné lávky), vinný sklep (degustace, večeře, cimbálová hudba), povídání o víně, přednáší a diskutuje místní sklepmistr, vinař, znalec, folklorista a vinný básník, pan Ctirad Králík. Přístup: z Lednice nebo Valtic silnicí na Mikulov, odbočte do Sedlce, dále k rybníku Nesyt. Viz též kapacity, otevírací doby a ceny, foto a mapa. Tel.: 519513328, 777719117, e-mail: info@sedleckavina.cz.
Templářské sklepy Čejkovice Templářské sklepy Čejkovice - templářská vína - vína templářských rytířů, AD 1248, tajemný Řád templářských rytířů přišel do Čejkovic z Francie a založil zde epochální vinnou tradici, která se dědí z pokolení na pokolení, tradiční výroba a zrání vín z místní vinařské oblasti, obrovské historické vinné sklepy, prohlídky, degustace, prodej, vína pro milovníky vína, slavná červená vína francouzského typu, jakostní odrůdová bílá vína, speciální vína s extra vlastnostmi (archivní, přívlastková, bariková, ledová a slámová vína), vinárna U Templářských rytířů. Přístup: z Lednice po silnici na Podivín, dále přes Velké Bílovice do Čejkovic. Viz též kapacity, otevírací doby a ceny, foto, mapa, Templáři a vinárna. Tel.: 518 309 011, e-mail: info@templarske-sklepy.cz.
Víno z Čejkovic Víno z Čejkovic - jsme lidé z Moravy - vinaři, gastronomové, hoteliéři, majitelé vinoték, vinných sklípků a rodinných penzionů, tradiční řemeslníci, muzikanti a milovníci vína z Čejkovic. Dali jsme se dohromady, abychom vám ukázali naši krásnou obec, přiblížili vám její hřejivá vína i vřelou pohostinnost zdejších lidí, představili tradiční řemesla a dobře vás obsloužili při putování za vínem, tradicí a kulturou regionu. Můžete si tu z naší pestré nabídky vybrat prohlídku vinařství, pobyt ve sklípku a zvolit si k nim kulinářský doprovod. Můžete si přímo objednat stůl pro bohatou či prostou večeři v některé z našich restaurací nebo třeba jen piknik mezi vinohrady. Vyberte si ubytování, kde se vám bude líbit. Zůstaňte u nás déle a zvolite si některý z degustačních a zážitkových pobytů, vezměte s sebou vaše kolegy na firemní setkání s kulturním programem. I když si u nás na toulkách Jižní Moravou uděláte jen krátkou zastávku, stojí za to i jen na chvíli pocítit to tajemství v atmosféře historických sklepení a ochutnat z jeho soudků. Přijeďte k nám do Čejkovic, za námi, našim vínem, za pokladem templářských rytířů. Nemusíte jej hledat dlouze. My dnes to tajemství už známe. Je uloženo právě v našem víně. Pojďte ochutnat… Přístup: z Lednice po silnici na Podivín, dále přes Velké Bílovice do Čejkovic. Viz též foto, mapa.
Víno a destiláty Slavík Víno a destiláty Slavík - prodej a distribuce vína, vinný sklípek a vinotéka Praha-Vinohrady, vinotéka Praha-Dejvice, vinný sklep a penzion Sedlec u Mikulova, moravská vína, zahraniční vína, destiláty, vína renomovaných jihomoravských vinařů z podoblastí Velké Pavlovice, Mikulov, Bzenecko, Blatnice pod Sv. Antonínkem, Moravský Žižkov, Vrbice, Rakvice, Čejkovice, Lanžhot, Novosedly, Zaječí, řízené degustace vín. Viz též kapacity, rozložení lůžek, otevírací doby a ceny, foto, mapy, penzion a vinný sklep. Tel.: 724030699, e-mail: info@vinoadestilatyslavik.
Vinařství Mráz a Nazarčuk Vinařství Mráz a Nazarčuk - Vinařství bylo založeno v roce 1990, navazuje na tradici vinaření tvrdonické rodiny Mrázů, která se výrobou vína zabývala od začátku minulého století. Rodinné vinařství hospodaří na necelých pěti hektarech vinic v regionu Podluží. Raritní vína odrůd Tramín červený a Rulandské šedé dává vinice ve Tvrdonicích. Vinařství produkuje výhradně odrůdová jakostní vína s přívlastkem, mj. přírodně sladká vína (slámová, ledová vína a bobulové výběry). Novinkou je řada "Moravský sommelier", na jejíž přípravě se podílí Libor Nazarčuk - několikanásobný mistr ČR. Služby: prodej vína ze sklepa a ve vinotékách, zásilková služba, rozvážky po Praze, ochutnávky a posezení pro jednotlivce a skupiny, prohlídky sklepa, výroba a prodej burčáku, prodej vín se speciálními etiketami na přání, gastronomické akce vedené sommelierem, školení degustátorů a eno-gastronomické programy, prodáváme vinařské potřeby. Přístup: Břeclav, ulice Generála Šimka, z centra ulicí Národních hrdinů, poté ulicí Lidickou nebo Na pěšině. Viz též foto, mapy, Vinotéka a zámecký sklep, vinotéky a Moravský sommelier Libor Nazarčuk. Tel.: 606202595, e-mail: info@moravskysommelier.cz.
domů - nahoru

Seznamy a kontakty
Mikulov - víno (vinné sklepy, vinotéky, výrobci vína, vinařská turistika).